Zile Ticaret Meslek Lisesi



05/12/1973 tarihinde E.Selçuk AKYURT’un kurucu Müdürlüğünde geçici olarak tahsis edilen Zile Lisesine ait binada üç yıllık eğitim veren Mesleki Orta Öğretim Kurumu olarak eğitim ve öğretim hayatına başlamıştır. 
Muhasebe ve Büro Yönetimi dallarında eğitim vermiştir. 11.10.1989 tarihinde yapımı tamamlanan ve tahsis edilen mevcut binasına taşınmıştır.

E. Selçuk AKYURT, 
Hüseyin GENİŞ, 
Mehmet UZEL, 
Cemal ÇOBAN, 
Ali İhsan YILDIZ ve 
Yaşar KÖPÜKLÜOĞLU,
Hacı Hasan GENÇLER 
Okul müdürü olarak görev yapmıştır.03.07.2007 tarihinde bünyesinde Anadolu Ticaret Meslek Lisesi de açılarak 38 öğrenci kaydı yapılmıştır. 
2005–2006 öğretim yılından itibaren öğrenim süresi 4 yıla çıkarılmış ve Modüler Eğitim Sistemi uygulamaya başlanmıştır. Okulumuz halen 380 öğrenci 20 öğretmen 3 müdür yardımcısı ve 1 hizmetli ile eğitim öğretime devam etmektedir.
2009-2010 eğitim öğretim dönemi itibari ile, okulumuz bahçesinde 1 voleybol, 1 basketbol ve 1 futbol sahası bulunmaktadır. 20 derslik ve 4 adet bilgisayar laboratuarı ve 1 adet konferans salonu bulunmaktadır.
Okulumuzda lojman,yatakhane vb. bulunmamaktadır.
**** 2007–2008 yılı okulumuz öğretmenlerinden Cafer Sadık ÖVÜNÇ’ün yazdığı ben işimi bilirim adlı oyun saray sinemasında gösterilmiştir
Aynı oyun Artova’da sergilendi. Piyese çok sayıda davetli katıldı.
**** Cafer Sadık ÖVÜNÇ’ün yazdığı “Kel Bekir” adlı oyun 2005–2006 yılında sergilendi.
**** 2008–2009 yılında Cafer Sadık ÖVÜNÇ’ün yazdığı "Son gülen iyi güler" adlı oyun saray sinemasında sergilendi.
**** Mart 2009’da okulumuz ODTÜ' de yapılan robot yarışmasına katılmıştır. ziletic adlı çizgi izleyen robotumuz odtü robot yarışmasına katılmıştır. Aynı robotumuz Tokatta yapılan bilim şenliğine de katılmıştır.
****Okulumuz 2007-2008 öğretim yılında Tema Vakfı ile birlikte Hüseyin Gazi Tepesine 7500 adet fidan dikmiştir.
**** Okulumuz her yıl ilçemizde kutlanmakta olan Turizm Haftasını ilçe çapında hazırlamaktadır. Kutlamalarda ilçe çapında bisiklet yarışları, geleneksel pilav ve çeşitli etkinlikler yapılmaktadır.

OKULUMUZUN SWOT ANALİZİ

GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ

*Kendi binamızda eğitim görmemiz
*4 adet bilgisayar laboratuarımızın olması
*Öğretmen kadromuzun tecrübesi
*Altyapısı oturmuş bir kütüphanemizin olması
*Uyumlu çalışan okul-aile birliğimizin olması
*Çok amaçlı salonumuz
*Okul bahçesindeki oyun alanlarımız
*Okul bahçesindeki yeşil alanlarımız
*2 ayrı internet erişimimizin olması
*Tam gün-tam yıl uygulamamız
*4 alan ve bunlara bağlı dallarda eğitim vermemiz
*4 Alanın kadrolu öğretmenlerinin varlığı
*Okul kooperatifinin faal olması
*Okulumuzun kameralar ile izlenmesi
*35 yıllık bir okul olmamız
*Binamızın kolay ısınması
*Beceri eğitimi yapıyor olmamız
*Anadolu Ticaret Meslek Lisesinin açılmış olması
*Personelimizin sık sık toplu yemek davetlerinde bulunmaları

ZAYIF YÖNLERİMİZ

*Okulumuzun şehir merkezine uzak olması
*Çevre duvarlarımızdaki bazı bölümlerinin ihata duvarının eksikliği
*Öğrenci velilerimizin çoğunluğunun ekonomik durumlarının zayıflığı
*4 yıllık eğitim ve Anadolu Ticaret Meslek lisesinden doğan derslik ihtiyacıi
*Okulda memurun olmaması
*Hizmetli sayısının yetersiz olması
*Derslik sayısının azlığından dolayı okul araç-gereç ve genel kullanım alanlarının kullanma talimatına uygun kullanılamaması
*Öğrencilerimizin dizi vb. yayınlardan etkilenerek kılık ve kıyafetlerini dizideki karekterlere benzetmeye çalışmaları

FIRSATLARIMIZ

*Meslek Lisesi olmamız
*Öğrenci servis aracının okulumuza kadar gelmesi
*Ana yol üzerinde olmamız
*Belediye ile iyi ilişkiler içerisinde olmamız
*Zile TEMA temsilcisinin okulumuzun eski personelinden olması
*Okulumuzun İlçe genelinde Turizm Haftası'nı kutluyor olması
*İlçemizdeki 4 yıllık fakülte ve yüksek okulun, okulumuzun alan/dal'ına uygun olması
*Devlet memurluğu sınavlarında, işe girişlerde mezun öğrencilerimizin gösterdikleri başarılar
*Öğrencilerimizin beceri eğitimi ile yerleştirildikleri işlerinde mezuniyet sonrası başarıyla devam etmeleri
*Yetişkinlere yönelik açmış olduğumuz kurslarımız.

TEHDİTLER

*Okulun arka yollarından gelen çamur
*Okulun çevresindeki öğrenci kontrolünün zor olduğu mezarlık, cami bahçesi, park gibi alanların çokluğu
*Okulun dağılma sonrası şehir merkezine olan mesafesinin uzunluğunun çok olması
*Meslek liselerinden üniversitelerin 4 yıllık bölümlerine giriş oranının düşük olması